/ Recension /

Recension.

I torsdags provade jag foundation för första gången och tänkte nu berätta lite vad jag tyckte om det. 
Jag har väldigt torr hy och har länge fått höra att foundation ska vara väldigt dåligt för torr hy, men nu fick jag en provtub på den här produkten och tänkte att det var värt ett försök. 
 
Det var alltså color correcting cream jag använde mig av och applicerade den endast med händerna, busig som jag är. Jag har aldrig riktigt förstått mig på foundation borsar. För mig känns det som om det bara skulle göra det hela krångligare och väldigt kladdigt. Jag fick mig även en smärre chock över hur lätt det var att applicera produkten över huden. Färgen smälte in jättefint med min hudfärg och det blev inte det minst kletigt efter appliceringen. Avslutningsvis toppade jag med lite solpuder för att markera kindbenen och få lite lyster. 
 
Jag är väldigt nöjd med hur bra mina rodnader täcktes och att de förblev täckta genom hela dagen. När jag använder puder kan jag aldrig riktigt täcka mina rosiga kinder helt, så det var ett stort plus. Det var också väldigt lätt att tvätta av sig på kvällen. Allt följde med utan att jag behövde gnugga för hårt. 
 
Det blir ett stort plus från min sida. Förhoppningsvis kan jag börja använda den här som komplettering till mitt puder i fortsättningen. Dock vet jag inte riktigt hur min hud reagerar på den än, om jag får finnar och så, eftersom jag inte använt den så länge. Men jag håller tummarna för att den håller sig till guld och inte gör mig besviken i fortsättningen. 
 
Såhär såg jag ut i produkten ↓
 
Puss & Kram
 
#1 / / Maria-Teres:

Min fina <3

Svar: MIN fina <3
[email protected]